© copyright s.v.Tivoli
2012-14

Activiteiten

SLOTDAG 2014

(van onze redacteur Jack Engelen en onze correspondent Marc van Hout) Op zaterdag 7 juni stond de slotdag op het programma en het was al weer enkele jaren geleden, dat bij de SV Tivoli een afsluitende activiteit aangeboden kon worden in de vorm van een zeskamp. In de ochtenduren mochten de kleintjes komen opdraven en ’s middags waren de groten aan de beurt. Ten slotte zou er dan nog een BBQ en gezellig samenzijn plaatsvinden om daarmee deze dag en het seizoen 2013/2014 feestelijk af te sluiten. Het was in ieder geval van begin tot einde een schitterende, zonovergoten en tropische dag, waarbij de vele spellen met water voor een welkome verfrissing zorgden. We beginnen natuurlijk met de jeugdzeskamp.

Zeskamp jeugd

Rond de klok van 10.30 uur ging de jeugdzeskamp van start. De spellen waren als volgt: Spel 1 Hindernisbaan; spel 2 Kruiwagenrace; spel 3 Stokvangspel; spel 4 Brandweerspel; spel 5 Klimwand; spel 6 Hikkende ober; spel 7 Loopbroekrace; spel 8 Skilopen; spel 9 Waterkakrace. Na de uitleg van de spellen en de bemanning met de spelleiders en juryleden (Peter, Nick, Natasja, Ayla, Roel, Ronald, Dion, Barend, Jeremy, Irinuska) konden de teams beginnen). Er waren 32 deelnemende kinderen die als volgt over 7 teams verdeeld werden: Team Rood met Jules, Nolek, Hanza, Quinn en Furcan; team Blauw met Gino, Mevloet, Samed en Mechti;Team Geel met Joey, Lisa, Luciano en Kyra; Team Groen met Mervan, Mennan, Reno, Emiran en Emre; Team Oranje met Djah, Nulten, Luuk en Mishendra; Team Paars met Joe, Ryan, Joey, Nathan en Milan; Team Rose met Janice, Keyley, Teun, Kimberly en Daisy. Het was een lust om te zien, hoe de kinderen het gevecht met menig luchtkussen en de waterspellen aangingen. Om 12.30 uur werd er even een pauze ingelast om te drinken en er werd besloten, dat de teams gezien de slopende hitte mochten kiezen of ze hierna het laatste spel nog wel of niet zouden doen. Intussen maakte spreekstalmeester en hoofd wedstrijdleiding Fred vander Horst van de gelegenheid gebruik om de Fontys-stagiaires naar voren te roepen en hen met een kleine attentie namens Tivoli in het zonnetje te zetten. Ook de jeugdtrainers werden niet vergeten en kregen ook een gepaste attentie aangeboden. Na deze pauze besloten 1 of 2 teams om nog het laatste spelletje af te maken en de andere teams kozen dus voor verdiende ingelaste rust. Hierna kon de uitslag berekend worden en Team Paars met Ryan, Milan, Joe, Nathan en Joey.in de gelederen waren de winnaars en hun leider Fred Meulensteen kwam de prijs bij Fred vander Horst in ontvangst nemen. Wij feliciteren de winnaars en bedanken hen en alle andere kinderen voor hun sportieve en enthousiaste deelname.

Zeskamp senioren

Vanaf 13.30 uur komen de deelnemers en belangstellenden druppelsgewijs binnen en het is nog steeds een stralende, zonovergoten dag met tropische invloeden. Om ca. 14.30 uur neemt ceremoniemeester Fred vander Horst weer het woord en begonnen wordt met een uitleg van de spellen en de indeling van de spelleiders en de teams over de spellen . Als dan blijkt, dat we nog 1 spelleider annex jurylid tekortkomen, wordt “good-old” Charles Kuys bereid gevonden de plaats bij spel 6 Hikkende ober in te nemen. De overige spellen waren vrijwel gelijk aan die van vanmorgen bij de jeugd, maar voor de volledigheid noemen we die hier nog maar een keer: Spel 1 Hindernisbaan; spel 2 Kruiwagenrace; spel 3 Stokvangspel; spel 4 Brandweerspel; spel 5 Klimwand; spel 9 Waterkakrace. Spel 7 en 8 waren om organisatorische redenen geschrapt. Hierna kon om 14.45 uur het startsein worden gegeven. En net als vanmorgen werd er volop strijd geleverd met menig luchtkussen en waterspel en er waren ook bij de senioren 7 deelnemende teams met in totaal zo’n 40 tot 45 deelnemers. De teams waren de Vets, de Dames, de Slopers, de All Stars, Zeg Maar Wa, No Trubbels en Liever Dreug Dan Nat. Natuurlijk was het verheugend om te zien, dat er sportief en toch ook bij vele teams fanatiek om de eer en de punten gestreden. Het was wel jammer, dat spel 3 Stokvangspel het maar 1 ronde heeft volgehouden en daarna helaas niet meer te gebruiken was. De organisatie heeft daar echter bij de puntentelling een passende oplossing gevonden. Toen om ca. 17.15 uur na 7 spelrondes het laatste spel was gespeeld, is men zich op zijn gemak gaan omkleden en werden de spellen door enkele vrijwilligers opgeruimd. Om 18.05 uur verrichtte Fred vander Horst onder dankzegging aan allen, die deze dag hadden mogelijk gemaakt, de prijsuitreiking. De einduitslag was als volgt: 7e plaats de Dames; 6e plaats de Vets; 5e plaats No Trubbels; gedeelde 3e en 4e plaats All Starrs en Liever Dreug Dan Nat; 2e plaats Zeg Maar Wa; 1e plaats de Slopers. Het winnende team bestond uit Nick, Ilona, Levi, Johnny, Richard en Amanda (en hun begeleider Bert en wij dachten nog 1 of 2 van De Haas). Natuurlijk feliciteren we de winnaars van harte en hebben hen op de foto vastgelegd.

BBQ en gezellig samenzijn

In de tussentijd had de firma Hoppenbrouwers Keurslager (www.debbqspecialist.nl) uit Bergeijk de BBQ bezorgd en een aantal vrijwilligers had alles klaargezet naast de kantine. Om 18.30 uur kon het startsein worden gegeven voor de BBQ, waarvoor zich bij voorinschrijving zo’n 66 mensen hadden ingeschreven. Het was een uitstekend verzorgde BBQ en de aanwezigen lieten het zich goed smaken. Natuurlijk werden er ook de nodige drankjes genuttigd, maar dat is met zo’n heet weer en bij Tivoli niets meer dan normaal. De muziek kon zoals bijna altijd nauwelijks beter en het was kortom ronduit gezellig en aangenaam. Omdat wij altijd braaf op tijd naar huis gaan, weten we niet hoe laat het uiteindelijk is geworden, maar ons is verzekerd dat ook het afsluitende gebeuren erg geslaagd was.

Bedankt

Wij besluiten dit verhaal met het bedanken van allen, die op wat voor manier dan ook hebben bijgedragen aan het succes van deze dag. Op het gevaar af, dat we iemand vergeten, noemen we de activiteitencommissie in de personen van Judith Tekstra, Angelique Janssen, Ronnie Kox, Henk Rennenberg, Fred vander Horst en Hans Verbaal. Ook bedanken we de spelleiders/annex juryleden, het kantinepersoneel en onze ballonnenkoning Koos van Baal. Natuurlijk mogen ook de deelnemers en supporters in ons bedankrondje niet ontbreken. Tot slot een speciaal woord van dank aan de voor deze gelegenheid (en het jeugd- en damestoernooi) geworven sponsors en de producenten van de bij die 3 evenementen gemaakte boekjes (Alfons vd Bogaart, Henk Rennenberg en Jack Engelen).